Forsiden Om meg Blogger jeg leser Bilder Videoer Kontakt meg

Lett treningsprogramm

15.aug.2011 @ 13:29 i Blogg 6 kommentarer

Dette treningsprogramet bestor av øvelser som det skal gjørest 3 repitisjoner av. treningsprogramm for dei som ikkje kan jogge/drive intervaller/tungtrening. Bra muskel og forbrenningsprogram. Inntil programmet er det lurt å spise sunt. Smoothie, salater, spiser litt om gongen og heller fleire gonger. Forklarer øvelsene nå, lurer dere på noe ta kontakt. Om du ikkje klarer så lenge som eg har satt opp så ta så mye du klarer, men husk å press deg. etter kvart som du blir sterkere kan du øke talet - husk at det ikkje har noe funksjon om du ikkje øker etter kvart(har funksjon men ikkje så bra resultat) HUSK - trening bygger muskler.. trenger ikkje miste kilo( muskler veger meir enn fett) men du får finere form. Programmet bygger muskler - men er du litt lubben kan det virke som forbrenningsprogramm.

                                                                                                  



Øvelse 1: Spre beina med 1 meters avstand menst du står på bakken/golvet. Ha hendene ned langs hofto. Hopp opp i luften mens du samtidig smaler beina og løfter hendene opp. Så hopper du opp igjen og sprer beina og tar hendene med langs hofta igjen. Slik holder du på i 1 m x 3 ( betyr - du holder på i 1 minutt og tar ein pause og så gjør du det 3 ganer slik etter kvarandre)

Øvelse 2: Begynn i "planke-stilling" og husk å ha strak rygg. Hold deg oppe med tærne og albuene. Løft opp eine handa og strek den ut mens du forsatt er i samme stilling. Så strekker du ut den andre også slik at du holder deg opp på tærne og handflatene. Så går du ned igjen på albuene. Ein hand etter den andre, så forsetter du opp og ned i 1 m x 3.

Øvelse 3:  Varier mellom tripping, høye kneløft og spark i rompa - overgangene skal skje fort. I løpet av det 1 minuttet du skal holde på bør du ha skiftet 6 ganger (foreksempel :  tripping i 10s, høye kneløft, 10 s, tripping 10 s, spark i rompa, 10s, kneløft, 10s og trining 10 s-rekkefølga velger du selv) Du holder på i 1 m x 3

Øvelse 4: Da skal du ta situps i 3 forkjellige former. Begynn med å ligge strekt ut på golvet med beina samla langd bakken og hendene langs hofta. Når du løfter opp litt va overkroppen skal beina og hendene ligge i same posisjon som utgangspunktet. Du skal ikje bevege dei. gjør 20 situps på denne måten

Så tar du beina opp i 90 graders vinkel og tar vanlig situps - kan bruke hendene. ta 20 stykk.

Siste situpsgrippe er at du spriker med beina på golvet mest du ligger - kan ha litt vinkel i kneet får å få stabilitet, så tar du situps på sidene. Istedenfor å ta situp rett opp snur du mot eine sida - så den andre.

Øvelse 5: ligg på ryggen og be noen hjelpe deg. trenger ein partner her. Ligg på ein ledig plass på holvet heil strekt ut. be partneren din stå me beina ved skuldrene dine. Hold deg fast i beina hans pog løft oppdine eigne bein opp i hendene til din partner. partnere din skal da skyve beina dine rett ned og du må bruke magemusklene får å holde beina over bakken - VIKTIG: beina skal ikkje i bakken før det er pause. Hold på slik i 1m x 3

Øvelse 6: Dette er ein lår øvelse. Du gjør utfall. Går fram med eine kneet(slik som på bilde) og tilbake. Så det andre kneet. Kan ha vekter i hendene får å trene litt overkropp?

                              

                                        To varianter - med benk eller uten. Lurt å gjøre begge! 15 bøy på kvar fot x 3

Alle øvelsene skal du gjøre 3 dager i veka. Og ønsker du å oppnå resultat så må du jobbe for det. Dette er somsakt programm for dei som ikkje kan kjøre tungtrening - blittt bed om å lage eit slikt program - noen som vil ha eit anna program? Og kan legge inn bilder vist det blir lettere å forstå -trengs det?? 

6 kommentarer

Postet av: l0veh3art

likens design og header som meg! hehe :)

takker for kommentaren<3
Dato: 15.aug.2011 Tid: 15:49 URL: http://l0veh3art.blogg.no

Postet av: Silje Morlandstø

Nå er ukens blogg kåret og vurderingen lagt ut! Titt innom og se om det ble deg ^^
Dato: 15.aug.2011 Tid: 16:24 URL: http://www.siljemorlandsto.blogg.no

Postet av: susann

bra blogg!
Dato: 15.aug.2011 Tid: 20:38 URL: http://susann97gullstien.blogg.no

Postet av: Tina 

sv; tusen tusen takk! :)

Dette virker som et herlig program for meg, så dette kopierer jeg og skriver ut, så jeg har det! :)
Dato: 15.aug.2011 Tid: 21:27 URL: http://zirosugar.blogg.no

Postet av: dwag

sv Tina: Så bra at du likte programmet eg lagde - håper det funker får deg også :) funket på meg
Dato: 15.aug.2011 Tid: 21:58 URL: http://dwag.blogg.no

Postet av: life aint easy!

Har trukket blogg vs blogg finalistene! Ble det deg?:)
Dato: 16.aug.2011 Tid: 22:45 URL: http://lifeainteasy.blogg.no

Skriv en ny kommentar

hits